Translate

torsdag den 17. oktober 2013

Jeg er på CRACK

2 stk. crack-lakker skulle testes. Havde aldrig prøvet sådanne slags lakker før, men havde forhørt mig lidt og fundet frem til, at der skulle lægges en farve nedenunder, sådan at man kunne se den farve i de revner, som crack-lakken ville lave - okaaaay, så langt, så godt.

Mine to crack-lakker var en koboltblå fra OPI og en hvid fra Essence. Til underfarver valgte jeg sølv under den blå og bronze under den hvide.


Jeg tænkte, at OPI lakken var den bedste kvalitet og jeg ville derfor starte med den. Efter at have ladet et lag sølvlak tørre på neglene, smurte jeg et godt, tykt lag blå crack-lak ovenpå.... og ventede ikke længe, før crack-effekten viste sig. Pånær på pegefingeren, der virkede det stort set ikke :-|


Konsistensen på lakken var ret underlig og "anderledes", sådan lidt tynd i det og man skulle da være lidt hurtig og ikke køre penslen over samme sted to gange, for så røg lakken bare med af igen - mærkelig lak at arbejde med, syntes jeg.

Så blev det den hvide neglelaks (hehe, laks) tur. Et lag bronze på først og derefter crack-lakken. Her prøvede jeg så med et tyndt lag på to negle og tykt lag på de andre for at se forskellen.

Hmm, måtte konstatere at det virkede bedst med det tynde lag og det var nok derfor min pegefinger med den blå lak nærmest ikke virkede...

Konsistensen på den hvide lak var lidt bedre at arbejde med...



Konklusion:
Jeg havde da set en del billeder på nettet af fede crack-effekter med denne type lak. Jeg syntes bare ikke, at det virkede helt så godt her hos mig. Muligvis jeg gjorde et eller andet galt, I don' know, men alt ialt tror jeg ikke, at det her lige er min kop the.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar