Translate

søndag den 1. december 2013

Det' sørme, det' sandt, de'cember...

Den dejligste måned i nissernes land.

Jeps, det er 1. december og 1. søndag i advent, så nu skal vi jule.

Vi slæbte den store kasse med julepynt op fra kælderen. Søde nisser, store nisser, små nisser og  drillenisser myldrede frem. Julehjerter og glimtende julekugler blev hængt op i julehulen. Ih, hvor hyggeligt.

Kalenderlyset blev tændt og sat i vinduet. Adventsgaverne var også klar...

Men hov vent! Neglene skulle selvfølgelig også jules. Jeg havde kigget rundt på nettet og kunne finde masser af inspiration til julenegle, så det var faktisk svært at vælge, men det endte med en blanding af forskellige inspirationskilder, som kom til at forme denne manicure.

Jeg ville gerne lave sorte negle med sne på og så en rød accentnegl med et julemandsbælte.

Først lagde jeg den nederste farve på neglene; sort på alle pånær ringfingrene, som fik en rød lak.


Så fandt jeg en lille makeupsvamp frem og svampebobbede først en hvid kant på spidserne og derefter bobbede jeg noget glimmerlak på længere oppe ad neglen (altså på det sorte). Præcis samme teknik, som brugt til gradient negle - meget nemt at arbejde med.

Hvid lak duppet på spidserne
Glimmerlak duppet på med svamp


Med et dotting tool blev der sat nogle små, hvide prikker sådan lidt tilfældigt, som skulle forestille dalende sne. Og dermed var sneneglene faktisk klar - de skulle lige tørre, før toplak blev lagt på.


Imens jeg havde lavet sneneglene, var de røde ringfingernegle tørret helt og var klar til tape og et sort bælte blev malet på.



Derpå et lille bæltespænde, som egentlig bare var en firkant med en lille "dut" i den ene side.


 Jeg fandt det ret svært at få bæltespændet pænt og lige på den højre hånd, da venstre hånd var mere usikker og lidt rystende til de her små, fine strøg, men det må være et spørgsmål om øvelse. Jeg var da bare glad for, at jeg ikke havde valgt at lave julemandsbælter på alle neglene!


 

Sådan gik fremstillingen af mit allerførste sæt julenegle nogensinde :-)

Lakker brugt til denne manicure:

Til sneneglene:
- En kulsort mat lak fra Essence, som er til stamping
- Hvid stampinglak ligeledes fra Essence
- Gennemsigtig lak med sølvglimmer fra Depend (nr. 335)

Til ringfingrene:
- 160 Cherry Red fra Sally Hansen
- Sort stampinglak fra Essence (til bæltet)
- Gosh 549 Holographic Hero (til bæltespændet)

Og øverst en god toplak. Min yndlings er Good To Go fra Essie.




Rigtig glædelig 1. adventssøndag :-)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar