Translate

onsdag den 10. juli 2013

Plantebaby

Jeg har en halvstor plante i hytten, som jeg på et tidspunkt hapsede to stiklinger fra og satte i vand, fordi jeg ville prøve at skabe en plantebaby :-)

De to sølle plantestykker stod længe i vandet, før de endelig begyndte at udvikle bittesmå rødder. Undervejs var jeg ellers ved at droppe projektet, fordi det tog så lang tid, så jeg troede der ikke ville ske noget... Men tålmodighed betaler sig åbenbart.

Stiklingerne fik lov at stå i vand i et godt stykke tid mere, indtil de havde dannet et mere solidt rodnet og så besluttede jeg endelig at få plantet dem rigtigt i jord.

Nu har jeg derfor en fin lille plantebaby stående i vindueskarmen :-)


De to stiklinger er netop sat i jord. Til venstre ses deres forrige hjem: et glas med vand

Babyplanten er blevet udstyret med pyntesten og står nu i vindueskarmen.
 
Dette er den originale plante, som jeg har dannet babyplanten fra
 

 
God weekend fra Hanne - nu med grønne fingre åbenbart :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar