Translate

lørdag den 29. juni 2013

Wauw! Shellac!

Som jeg har skrevet lidt om på bloggen, kan jeg slet ikke holde neglelakken her i sommerperioden, fordi det ødelægges gevaldigt ude ved mine heste.

Jeg havde overvejet at file neglene korte og lade dem være "nøgne" til efteråret, men jeg kom på andre tanker... Jeg havde nemlig hørt og læst forskelligt om Shellac og dens ekstremt gode holdbarhed. Havde endda læst på en anden blog, at man kunne pynte med almindelig lak ovenpå og det skulle nemt kunne fjernes og at Shellac'en stadig holder nedenunder.

Derfor havde jeg besluttet mig for at prøve dette vidundermiddel og lørdag var DAGEN!

Jeg ankom til Town of Nails på det aftalte tidspunkt og forklarede lidt om mine tanker om at prøve Shellac.

Min beslutning hjemmefra var at få lagt en lys og forholdsvis neutral farve, sådan at man ikke kunne se udvoksningen af neglen så godt samt for at jeg nemt kunne dekorere ovenpå.... Meeen altså, at sætte mig foran et farveorgie og så bede mig vælge en neutral farve er jo en komplet umulig mission - jeg blev temmelig hurtigt overbevist om en lækker farve i stedet :-D

Der skulle jo heller ikke meget forklaring til før vi var blevet enige om en dekoration med håndtegnede blomster ovenpå...

Mine negle blev filet lidt til, neglebånd ordnet og så kom der først en underlak på og dernæst min valgte farve i et par lag. Til sidst gik hun i gang med at håndtegne blomster med en hvid farve og jeg var ret imponeret!

Jeg havde glædet mig enormt meget og jeg må sige, at resultatet umiddelbart indfriede alle mine forventninger :-)

Forresten fik jeg spurgt lidt om det her med at lægge almindelig lak ovenpå, hvilket jeg fik at vide, at man godt kan. Det skal blot fjernes med acetonefri neglelakfjerner, så du ikke ødelægger din Shellac nedenunder.

Billeder af det fine stads :-)

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar