Translate

tirsdag den 1. januar 2013

Vandmarmorering får en chance mere

Det må være normalt, at der efter X antal dage begynder at vise sig lidt træthedstegn hos enhver neglelakering... Især når neglene udsættes for hest, staldarbejde osv. sådan som mine gør på stort set daglig basis.

Det jeg vil frem til er, at mit "design" med water marbling version 1 (se evt. tidligere indlæg: "Marmorering af monstrets negle") gik hen og blev lidt slidt at se på. Jeg skød derfor Projekt Water Marble Nails version 2.0 i gang!

Lidt klogere var jeg da blevet og valgte denne gang kun at bruge 2 farver; en mørkeblå lak fra Alessandro og en rød glimmerlak fra Depend. Men selvfølgelig først en hvid lak under.



Denne gang drillede tapen mig rigtig meget. På alle 5 negle på højre hånd fik tapen, da den blev pillet af, ødelagt designet i større eller mindre grad, arrrggh!

Jeg fedtede rundt med det forbandede tape og det var vildt irriterende! Det var lige før, jeg gav helt op, men besluttede mig så for at rense hele skidtet af og starte forfra... Ja, water marbling var stadig noget drilsk djævelværk, synes jeg!

I stedet for tape afprøvede jeg en anden afdækningsmetode, jeg havde læst om på nettet, nemlig at smøre vaseline på huden i stedet for. Det viste sig at være rigtig nyttigt og en del nemmere end tape. Det overskydende lak var lige til at tørre af huden, når fingeren kom op fra vandet.

At få lavet ensartede mønstre til alle neglene var stadig lidt af en udfordring. Jeg tænkte dog, at udtrykket "øvelse gør mester" vel er opstået med god grund - så jeg må bare øve noget mere.

Det var nemmere kun at arbejde med to farver, så indtil jeg er blevet bedre, må det være løsningen.
Nogle af neglene blev jeg rigtig tilfreds med, mens andre var mindre imponerende.

Her kommer billedmaterialet:

 


 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar